Pabllo Logistics / 20.07.2022 / 14:11

Companiile pot economisi până la 20% prin reducerea costurilor de transport folosind containerele shipper-owned

Transporturile de mărfuri pe cale maritimă sunt în pragul unei profunde schimbări de paradigmă, odată cu izbucnirea conflictului ruso-ucrainean. Dacă în 2021, transportul mărfurilor din China și din Asia, în general, înspre Europa se realiza cu precădere prin Rusia, 68% dintre mărfurile pe axa Est – Vest fiind transferate maritim până în Rusia, apoi preluate pe cale rutieră sau feroviară prin Rusia și Belarus, înainte de a ajunge în Europa, situația s-a schimbat în 2022. În prezent, transportul de mărfuri pe așa-numitul „Coridor de Mijloc”, pe ruta maritimă trans-caspică, cu pornire din Asia de Sud-Est și China, prin Kazakhstan, Marea Caspică, Azerbaijan, Georgia înainte de intrarea în Europa este previzionat să crească de 6 ori în acest an.

Totuși, ruta Coridorului de Mijloc prezintă o serie de riscuri pentru transportatori, din cauza infrastructurii precare, care pot genera potențiale întârzieri. În acest context, companiile care importă sau exportă mărfuri se pot confrunta cu creșteri mari de preț și cu dificultăți în menținerea lanțurilor de aprovizionare. La nivel Uniunii Europene, peste 40% dintre transporturile maritime sunt realizate prin folosirea containerelor de tip Shipper-Owned Container (SOC), ca metodă de reducere a costurilor de transport. Totuși, în România această alternativă de transport este insuficient utilizată.

„Multe companii nu înțeleg încă modul în care funcționează acest tip de transport și frica de necunoscut le împiedică să vadă avantajele acestui fel de a face comerț. Noi oferim această alternativă de transport care este mai eficientă cu până la 20% față de cel cu containere tradiționale. Mai ales în această perioadă tulbure din punct de vedere economic și politic, pot constitui o bună metodă de eficientizare a costurilor. Containerele SOC reprezintă o alternativă la tipul clasic de transport, pentru că este mai ieftină, mai flexibilă, dar la fel de sigură. În Europa de Vest și SUA, peste 40% din traficul de mărfuri se face cu containere SOC. Inclusiv liniile maritime tradiționale apelează la containerele SOC atunci când nu dispun de containere carrier own container (COC). În România, în prezent, doar câteva companii folosesc acest tip de containere”, declară Paul Mateescu, directorul general al Pabllo Logistics .

Cele mai recente estimări indică faptul că piața globală de transport de marfă va crește de la 11,09 miliarde de tone în 2021 la 13,19 miliarde de tone până în 2028.

Containerele SOC sunt containere care aparțin firmelor de forwarding, firmelor de leasing, precum și celor de import-export. Deosebirea față de containerele deținute de companii (Company Owned Container – COC) este că acestea din urmă sunt deținute de companiile maritime.

Containerele deținute de companiile maritime de linie (COC), pot fi supuse unor restricții privind greutatea și/sau tipul de marfă pe care îl transportă. Astfel de condiționări care nu există în cazul containerelor SOC, care pot fi utilizate inclusiv pentru transportul de mărfuri în zone greu accesibile, unde proprietarii de containere COC nu vor să facă livrări. De asemenea, pentru containerele SOC nu se plătesc penalități de staționare și depozitare (demurrage and storage). În cazul containerelor care aparțin companiilor maritime, aceste costuri pot ajunge până la 100 de dolari/zi/container.

Companiile care importă produse și mărfuri sunt cele care pot beneficia cel mai mult de pe urma utilizării containerelor de tip SOC, datorită flexibilității acestora și a costurilor mai reduse de transport maritim, dar și a costurilor mai mici de camionare (pentru că nu se plătesc tarifele de merchandise holding). Totuși, în România, nu există încă un interes real din partea companiilor pentru acest tip de transport containerizat.

Despre companie: Pabllo Logistics este o companie românească cu capital privat care prestează servicii de transport maritim, aerian si rutier, dar și servicii de consultanța in transport, import-export, formalități și comisionariat vamal. Cu o experiență de aproape 20 de ani, Pabllo Logistics deține certificate de membru ale unor mari organizații naționale și internaționale, printre care și MarcoPoloLine.

SHARE:

ULTIMELE ȘTIRI

Jul 27,18:28

Angajații români vor salarii mai mari, dar nu știu să le ceară

Jul 27,15:30

Platforma dezvoltată de compania românească Reporting Center va fi utilizată de FinTech-ul unicorn Ebury pentru raportările către BNR

Jul 27,13:27

54 de trasee de drumeție disponibile în Anii Drumeției, cea mai nouă aplicație dedicată ecoturismului și experiențelor autentice din Județul Sibiu

Jul 25,11:00

Danubius se alătură comunității Stup a Băncii Transilvania pentru sprijinirea micilor antreprenori

Jul 19,14:08

Start-up-urile și IMM-urile pot accesa servicii externalizate de digital marketing on-demand

Jul 14,07:46

Asseco SEE devine una dintre cele mai sigure companii de soluții informatice prin obținerea certificării Microsoft Threat Protection

Jul 13,12:53

Firmele care investesc în comerțul online atrag cu 30% mai mulți clienți

Jul 13,11:41

Companiile din România au avut cel mai mic număr de angajați, ȋn 2021. Care sunt industriile cu cele mai mari scăderi

Jul 7,12:55

AirConnect, cea mai nouă companie aeriană românească, începe activitatea ȋn iulie

Jul 6,10:52

2021, anul contrastelor ȋn business: cel mai mic număr de companii funcționale, dar și cele mai mari venituri și profituri

Jul 4,10:28

Experții vor să afle cum văd copiii școala pentru a crea meseriile viitorului și după nevoile lor

Jun 30,12:41

Companiile românești pot accesa 126 de milioane de Euro prin Southeast Europe Growth Equity Fund, finanțat de BlackPeak Capital

Jun 30,10:13

Experții vor să afle cum văd copiii școala pentru a crea meseriile viitorului și după nevoile lor

Jun 23,12:56

Studiu: Aproape 50% dintre chiriașii din România întârzie cu plata chiriei

Jun 23,07:26

Prăbușirea pieței criptomonedelor și NFT-urilor obligă investitorii să ia decizii informate

CELE MAI CITITE ȘTIRI

Două dintre cele mai mari agenții de Digital Marketing - MoLoSo Agency și SEOcupcake își unesc forțele

Echipă de români lansează o platformă de NFT-uri bazată pe Inteligență Artificială

Coșurile Bokashi Organko, soluție eficientă de colectare separată și valorificare a bio-deșeurilor ca bază pentru compost, disponibile în România