ASEE Romania/InteliPR / 08.03.2022 / 13:07

butonul de deschidere a chatului

Grupul Asseco SEE, venituri de 250 de milioane de euro în 2021 și un profit net în creștere cu 29%

• Grupul Asseco South Eastern Europe a înregistrat o creștere a veniturilor în 2021 de 9 %, ajungând la 250 milioane de euro • Profitul net a crescut cu 29%, ajungând la 33,9 milioane de euro • În trimestrul patru al anului trecut profitul net a crescut cu 39% față de perioada similară a anului 2020

București, 03 martie 2022: Grupul Asseco South Eastern Europe, (WSE: ASEECOSEE, ASE) a anunțat rezultatele financiare pentru trimestrul al patrulea și întregul an 2021, conform cărora compania a înregistrat creșteri de 5% și, respectiv, 9% în veniturile din vânzări, comparativ cu aceleași perioade ale anului 2020, generând venituri din vânzări de 77,2 milioane euro în T4 2021 și de 250,5 milioane euro în 2021.

O îmbunătățire atât de semnificativă a rezultatelor financiare ale Grupului ASEE (inclusiv Payten) în 2021, comparativ cu anul precedent, a rezultat din creșterea scalei operațiunilor tuturor celor trei divizii principale ale Grupului, precum și din îmbunătățirea eficienței soluțiilor de plată și a soluțiilor dedicate. Performanța mai bună a Grupului ASEE (inclusiv Payten) s-a datorat în primul rând creșterii organice și, într-o măsură mai mică, achizițiilor” - a declarat Piotr Jeleński, Președintele Consiliului de Administrație al Asseco South Eastern Europe S.A.

Cea mai mare creștere a veniturilor din vânzări în T4 2021 a fost generată de soluțiile de plată, acestea ridicându-se la 32 de milioane de euro, în creștere cu aproape 5,1 milioane de euro (19%) comparativ cu o perioadă similară a anului precedent. În timp ce în întregul an 2021 veniturile din vânzările soluțiilor de plată au totalizat 115,3 milioane de euro, în creștere cu 12,5 milioane de euro (12%) față de 2020.

Profitul operațional al Grupului ASEE în T4 2021 a crescut cu 20% (1,9 milioane de euro) față de T4 al anului precedent și cu 22% (7,3 milioane de euro) față de întregul an precedent și s-a ridicat la 11,6 milioane de euro și, respectiv, 39,6 milioane de euro.

EBITDA a grupului ASEE a crescut cu 1,9 milioane euro (14%) față de T4 2020 și a ajuns la 15,8 milioane EUR în T4 2021, în timp ce după 12 luni a crescut de la 49,8 milioane euro în 2020 la 56,5 milioane EUR în 2021 (creștere de 13%).

Profitul net consolidat al Grupului ASEE în T4 2021 s-a ridicat la 10,6 milioane de euro, în creștere cu 3 milioane de euro (39%) față de o perioadă similară a anului precedent, iar pentru întregul an 2021 s-a ridicat la 33,9 milioane de euro, în creștere cu 29% (7,6 milioane de euro).

Portofoliul de contracte semnate în avans pentru anul 2022 a crescut cu 14%, până la 195,2 milioane de euro, față de cele existente în urmă cu un an.

Soluții de plată (Payten)

Veniturile din vânzări în Payten s-au ridicat la 32 de milioane de euro în T4 și la 115,3 milioane de euro după douăsprezece luni din 2021, ceea ce reprezintă o creștere de 19% și, respectiv, 12% în comparație cu perioadele corespunzătoare din anul precedent. În T4, veniturile din vânzări în creștere au fost generate de serviciile legate de POS și ATM, precum și de comerțul electronic, în timp ce, pe parcursul întregului an, cea mai mare creștere a veniturilor din vânzări (cu 4,4 milioane EUR) a fost realizată de serviciile legate de POS. Profitul operațional din soluțiile de plată în T4 s-a ridicat la 4,8 milioane EUR, în creștere cu 2,4 milioane EUR (104%), iar la sfârșitul anului 2021 a totalizat 19,5 milioane EUR, în creștere cu 4,9 milioane EUR (34%) față de 2020”, explică Piotr Jeleński, Președintele Consiliului de Administrație al Asseco South Eastern Europe S.A.

EBITDA consolidat în T4 2021 s-a ridicat la 7,9 milioane de euro, în creștere cu 2,3 milioane de euro (40%) față de perioada corespunzătoare a anului trecut, în timp ce după douăsprezece luni din 2021 a atins 32 de milioane de euro, în creștere cu 4,1 milioane de euro (15%) față de anul precedent.

Soluții bancare

Veniturile din vânzări ale soluțiilor bancare au atins în trimestrul patru din 2021, 15,2 milioane de euro, în creștere cu peste 0,9 milioane de euro (7%) față de perioada corespunzătoare din anul precedent și 51,5 milioane de euro la sfârșitul anului 2021, în creștere cu 5,1 milioane de euro (11%) față de 2020. Venituri mai mari din vânzări în T4 și în întregul an 2021 au fost generate de soluțiile multichannel și soluții de securitate.

Profitul operațional în T4 2021 s-a ridicat la 4,4 milioane de euro, în scădere cu 0,3 milioane de euro (-6%) față de T4 2020, în timp ce acesta a ajuns la 13,1 milioane de euro după 12 luni din 2021, în creștere cu 1,3 milioane de euro (11%) față de perioada corespunzătoare din anul precedent.

În T4 2021, EBITDA consolidat a fost de 5,1 milioane de euro, în scădere cu 0,2 milioane de euro (-4%), dar la sfârșitul anului 2021 s-a ridicat la 15,7 milioane de euro, în creștere cu 1,4 milioane de euro (9%) față de 2020.

Soluții dedicate

Veniturile din vânzări ale soluțiilor dedicate în T4 2021 s-au ridicat la 30,1 milioane de euro, în scădere cu 2,5 milioane de euro (-8%) față de perioada corespunzătoare din anul precedent, în timp ce în 2021 au ajuns la 83,7 milioane de euro, în creștere cu 3,5 milioane de euro (4%) față de 2020. Scăderea veniturilor din vânzări în T4 2021 a rezultat din scăderea veniturilor din vânzări ale liniilor de afaceri de infrastructură și soluții ale terților, care a fost parțial compensată de creșterea veniturilor din vânzări ale soluțiilor proprietare ale Grupului ASEE, care au crescut, de asemenea, pe parcursul întregului an.

Scăderea veniturilor din vânzări s-a tradus printr-o scădere a profitului operațional în valoare de 2,4 milioane EUR în T4, în scădere cu 0,2 milioane EUR față de perioada corespunzătoare a anului trecut. Cu toate acestea, după douăsprezece luni din 2021, profitul operațional a ajuns la 7 milioane EUR, în creștere cu 1 milion EUR (17%) față de 2020.

EBITDA a soluțiilor dedicate s-a ridicat la 2,8 milioane EUR în T4, în scădere cu 0,1 milioane EUR în comparație cu T4 2020, în timp ce în 2021 s-a ridicat la 8,8 milioane EUR, în creștere cu o 1,2 milioane EUR (15%) față de anul precedent.

Descrierea Companiei: Grupul ASEE este una dintre cele mai mari companii IT în domeniul producției și implementării de soluții software și servicii proprii în regiunea Europei de Sud-Est, Turcia, Spania, Portugalia, Andorra, Columbia, Peru, Peru, Republica Dominicană, Slovacia și Republica Cehă. Compania ofer

SHARE:

ULTIMELE ȘTIRI

Dec 30,15:30

Ce alternative au IT-iștii la Pilonul II de pensii după modificările codului fiscal? Investiția ȋn fonduri private vs. bani ,,ȋn mână”

Dec 30,15:30

BUGETELE ROMÂNILOR DE SĂRBĂTORI CRESC FAȚĂ DE ANUL TRECUT, DAR NU ȘI CANTITATEA ȘI CALITATEA CUMPĂRĂTURILOR. CE SFATURI OFERĂ SPECIALIȘTII ÎN FINANȚE

Dec 8,08:37

ASEE ROMÂNIA MIZEAZĂ PE O POSIBILĂ CREȘTERE DE 5% A VENITURILOR DIN OBȚINEREA CERTIFICĂRII VEEAM COMPETENCY PROGRAM

Oct 26,07:05

Care sunt cele mai noi tendințe ale utilizării AI ȋn marketing

Oct 17,13:45

Depozit-Virtual, revoluția românească din comerțul cu materiale de construcții, vizează extinderea în trei state europene

Oct 17,13:11

Criza forței de muncă se adâncește. Ce trebuie să facă angajatorii pentru a atrage candidați calificați

Oct 12,08:27

Peste 60% dintre marketeri au integrat AI ȋn activitatea profesională. Adoptarea AI și principiile etice ȋn folosirea sa, discutate la Digicon 2023

Oct 2,09:34

IRCC CREȘTE ȘI TINDE SĂ EGALEZE ROBOR. CE SE ÎNTÂMPLĂ CU CREDITELE ROMÂNILOR ȘI CE RECOMANDĂ SPECIALIȘTII ÎN FINANȚE

Sep 7,07:12

WORKSHOPURI, TURE FOTO ȘI ALTE SURPRIZE PENTRU PASIONAȚII DE FOTOGRAFIE, LA PHOTOSETUP IMAGEFEST

Sep 6,18:41

ALOCAȚIE COPII 2023: MODALITĂȚI DE ECONOMISIRE A ALOCAȚIEI COPIILOR PENTRU UN SPRIJIN FINANCIAR LA ÎNCEPUT DE DRUM

Sep 4,15:51

DIRECTORII INOVATORI DIN MARKETING, PASIONAȚI DE TRENDURI ȘI NOI TEHNOLOGII, SE REÎNTÂLNESC LA DIGICON 2023

Sep 1,14:19

FERMIERII ROMÂNI CAUTĂ SOLUȚII PENTRU SALVAREA PRODUCȚIEI PROPRII DE CEREALE PE FONDUL IMPORTURILOR IEFTINE DIN UCRAINA

Aug 24,17:44

Cele mai comune ȋnșelăciuni și cum să le eviți atunci când ȋți construiești o casă

Aug 21,13:04

Românii sunt tot mai interesați de cursuri pentru dezvoltare personală

Aug 18,16:06

DR. EGON CHOLAKIAN SE ADRESEAZĂ ÎN MOD PUBLIC LIDERILOR MONDIALI DESPRE DEZVOLTAREA FĂRĂ PRECEDENT A EVENIMENTELOR CLIMATICE DISTRUGĂTOARE

CELE MAI CITITE ȘTIRI

Două dintre cele mai mari agenții de Digital Marketing - MoLoSo Agency și SEOcupcake își unesc forțele

Echipă de români lansează o platformă de NFT-uri bazată pe Inteligență Artificială

Coșurile Bokashi Organko, soluție eficientă de colectare separată și valorificare a bio-deșeurilor ca bază pentru compost, disponibile în România