Gun Media / 24.03.2022 / 15:35

butonul de deschidere a chatului

PIAȚA DE E-COMMERCE DĂ SEMNALE DE REVENIRE DUPĂ UN ÎNCEPUT DE MARTIE CU SCĂDERI PE LINIE

În perioada 24 februarie - 7 martie 2022, traficul magazinelor online a scăzut între 15% și 25% față de o perioadă normală, românii fiind mult mai rezervați în achiziții și au renunțat la cumpărăturile de impuls, axându-se pe cele de utilitate.

În perioada menționată, experții în digital marketing și e-commerce de la Gun Media au constatat o similitudine între comportamentul de achiziție în cazul cumpărăturilor online al consumatorilor români în contextul răzoiului din Ucraina și comportamentul manifestat la începutul primăverii anului 2020, când a izbucnit pandemia.

În aceeași perioadă, au fost înregistrate creșteri ale interacțiunii și fluxului de subiecte din social media pe subiecte de război, au scăzut volumele de căutare în Google, website-urile au înregistrat trafic mai puțin, iar achizițiile online au scăzut cu până la 15% față de o perioadă normală. Totodată, și rata de conversie și a revenue-ului a scăzut, iar ca o consecință a survenit și scăderea rezultatelor din e-commerce.

„Scăderea achizițiilor online de la finalul lunii februarie 2022 ne-a făcut să realizăm încă o dată că piața reacționează la orice fel de evenimente externe și că este foarte important să ne adaptăm campaniile la context. Până atunci, începutul de an fusese unul promițător pentru majoritatea magazinelor online din portofoliul Gun Media, agenție de performance în marketingul online. Vedeam o creștere medie a numărului de achiziții de aproximativ 25% vs. 2021, unele magazine ajungând și până la 55% creștere a tranzacțiilor online. Această evoluție a depins de nișă, de maturitatea brandului, de consecvența în comunicare și bugetele investite” susține Robert Trandafir, co-fondator Gun Media.

Declanșarea evenimentelor din Ucraina generat la scăderi pe linie pe toate nișele. Iar scăderea a venit asemenea unui bulgăre de zăpadă, cu impact pentru tot sectorul e-commerce. Procentele diferă pe diferite segmente și nișe, dar și de maturitatea brandului, însă trendul de scădere a fost clar.

La izbucnirea războiului chiar aveam campanii mari de vânzare online în plină desfășurare. Am menținut campaniile, dar mult mai rezervați în mesaje, atenți la reacția comunității și cu ochii ațintiți pe felul în care performau bugetele. A părut că se repetă istoria pentru cumpărăturile online. Acum, la o lună de la izbucnirea războiului în Ucraina, suntem în proces de revenire la normalitate”, a completat expertul în e-commerce.

Brandurile și-au adaptat comunicarea, iar pe final de martie se văd îmbunătățiri în cifre

În tot acest context, comunicarea a jucat un rol important. Multe branduri au anunțat susținerea față de ONG-uri sau asociații care veneau în sprijinul refugiaților. Altele au susținut diverse cauze fără să facă public acest lucru. Totuși, prin faptul că au comunicat în mod reținut cu privire la diverse oferte și au fost atente la feedback-ul comunității, au arătat empatie față de situația actuală și au fost percepute pozitiv de către internauți.

„La final de martie putem vedea o creștere medie a achizițiilor față de aceeași perioadă a anului trecut de aproximativ 20%. La final de trimestru I, premisele acestui an sunt sunt optimiste. În mod normal piața de e-commerce va continua creșterea în 2022”, a declarat Robert Trandafir co-fondator Gun Media.

Aceste premise pozitive la început de an au fost asigurate și de maturitatea pieței de ecommerce, dar și de evenimentele primăverii: Valentine’s Day, Dragobete, 1 și 8 martie. De obicei aceste perioade ar fi însemnat creștere, cu o efervescență a campaniilor de reduceri ceva mai mare.

Descrierea Companiei: Gun Media este agenție de performance în digital marketing. Este parteneră Google din 2013, în 2022 s-a clasat în top 3% parteneri Google în România. Din 2020 a devenit și Facebook Marketing Partner.

SHARE:

ULTIMELE ȘTIRI

Dec 30,15:30

Ce alternative au IT-iștii la Pilonul II de pensii după modificările codului fiscal? Investiția ȋn fonduri private vs. bani ,,ȋn mână”

Dec 30,15:30

BUGETELE ROMÂNILOR DE SĂRBĂTORI CRESC FAȚĂ DE ANUL TRECUT, DAR NU ȘI CANTITATEA ȘI CALITATEA CUMPĂRĂTURILOR. CE SFATURI OFERĂ SPECIALIȘTII ÎN FINANȚE

Dec 8,08:37

ASEE ROMÂNIA MIZEAZĂ PE O POSIBILĂ CREȘTERE DE 5% A VENITURILOR DIN OBȚINEREA CERTIFICĂRII VEEAM COMPETENCY PROGRAM

Oct 26,07:05

Care sunt cele mai noi tendințe ale utilizării AI ȋn marketing

Oct 17,13:45

Depozit-Virtual, revoluția românească din comerțul cu materiale de construcții, vizează extinderea în trei state europene

Oct 17,13:11

Criza forței de muncă se adâncește. Ce trebuie să facă angajatorii pentru a atrage candidați calificați

Oct 12,08:27

Peste 60% dintre marketeri au integrat AI ȋn activitatea profesională. Adoptarea AI și principiile etice ȋn folosirea sa, discutate la Digicon 2023

Oct 2,09:34

IRCC CREȘTE ȘI TINDE SĂ EGALEZE ROBOR. CE SE ÎNTÂMPLĂ CU CREDITELE ROMÂNILOR ȘI CE RECOMANDĂ SPECIALIȘTII ÎN FINANȚE

Sep 7,07:12

WORKSHOPURI, TURE FOTO ȘI ALTE SURPRIZE PENTRU PASIONAȚII DE FOTOGRAFIE, LA PHOTOSETUP IMAGEFEST

Sep 6,18:41

ALOCAȚIE COPII 2023: MODALITĂȚI DE ECONOMISIRE A ALOCAȚIEI COPIILOR PENTRU UN SPRIJIN FINANCIAR LA ÎNCEPUT DE DRUM

Sep 4,15:51

DIRECTORII INOVATORI DIN MARKETING, PASIONAȚI DE TRENDURI ȘI NOI TEHNOLOGII, SE REÎNTÂLNESC LA DIGICON 2023

Sep 1,14:19

FERMIERII ROMÂNI CAUTĂ SOLUȚII PENTRU SALVAREA PRODUCȚIEI PROPRII DE CEREALE PE FONDUL IMPORTURILOR IEFTINE DIN UCRAINA

Aug 24,17:44

Cele mai comune ȋnșelăciuni și cum să le eviți atunci când ȋți construiești o casă

Aug 21,13:04

Românii sunt tot mai interesați de cursuri pentru dezvoltare personală

Aug 18,16:06

DR. EGON CHOLAKIAN SE ADRESEAZĂ ÎN MOD PUBLIC LIDERILOR MONDIALI DESPRE DEZVOLTAREA FĂRĂ PRECEDENT A EVENIMENTELOR CLIMATICE DISTRUGĂTOARE

CELE MAI CITITE ȘTIRI

Două dintre cele mai mari agenții de Digital Marketing - MoLoSo Agency și SEOcupcake își unesc forțele

Echipă de români lansează o platformă de NFT-uri bazată pe Inteligență Artificială

Coșurile Bokashi Organko, soluție eficientă de colectare separată și valorificare a bio-deșeurilor ca bază pentru compost, disponibile în România