PROBLEME ȘI SOLUȚII ÎN COMUNICAREA ȘI PROMOVAREA MICILOR ANTREPRENORI

Întrebare: Care credeți că e cel mai des răspuns pe care îl primesc? „Nu am bani!” Așadar, banii sunt problema. Mai exact lipsa lor. Dar dacă am avea cu toții bugete de promovare generoase, ar fi ori haos, ori prea simplu.

Mihaela Tudor:

Eu spun că ține de mindset, de educație și de priorități. Când ai o afacere, trebuie să îți aloci resurse pentru promovare. Chiar de la început. Dacă ești mic, e foarte greu de crezut că poți avea un departament sau sume de mii de euro lunar. Ești nevoit, ca și mine, să fii atent la fiecare leuț. Și chiar să faci multe de unul singur și atunci trebuie să înveți cât mai multe lucruri în zona de marketing și comunicare. Nu e atât de complicat, având în vedere mulțimea de cursuri bune pe care le găsești ușor în online. Eu cred că nu există „nu am bani”, ci „am un buget”. E nevoie să crești cu pași mici, dar sănătos, și să investești pe termen lung, astfel încât banii investiți să fie convertiți corect în imagine. Nu e totul să ai bani. O comunicare și o promovare sănătoase nu țin doar de bani. E nevoie de timp, pe care să-l investești.

Cum îți schimbi mindsetul de antreprenor atunci când crezi că nu ai bani de promovare?

Mihaela Tudor:Când vine vorba de mentalitate, este o idee bună să o faceți o prioritate. Și înțelegeți de la început că marca dvs. este vie. Dacă te gândești la el ca la o persoană, imaginează-ți cum își va construi relațiile cu cei din jur, cu cei care contează cel mai mult pentru el.

O experiență incredibilă îi face pe alții să te recomande prietenilor. Cea mai bună promovare este când te recomandă ceilalți. Gândește-te la cum vrei să te țină minte, cum îți dorești să transmită despre tine?

Cum te conectezi cu clienții și cum îi poți face ambasadorii tăi?

Mihaela Tudor: Dacă oferi ceva grozav în relația cu ei, prin serviciile sau produsele tale, sunt șanse mari să te recomande. Dar trebui să le ceri asta, motivându-i. Pare greu, dar nu e. Cum spuneam, tratează-i ca pe un prieten bun, fii sincer și oferă valoare înainte de a le cere ceva f you offer something great in relation to them, through your services or products, there are great chances to recommend you. But you have to ask them that, motivating them. It seems hard, but it's not. As I said, treat them like a good friend, be honest and offer value before asking them anything.

În primul rând, analizează ce părere au clienții despre tine, mereu. Cât se poate de obiectiv. Îmbunătățește continuu ce descoperi.
Folosește chestionare, campanii social media, formulare de feedback – lista poate continua. Trebuie doar să înveți să pui întrebările potrivite. După ce ai aflat, ia măsurile care îți vor propulsa brandul în topul favoritelor.
Așadar, clienții sunt sursa cea mai bună de a afla cum să îți faci promovarea și cu ce să îți faci promovarea. Cum sunt ei, unde sunt ei, ce apreciază, ce îi inspiră, totul cât mai detaliat cu putință. Cine mai vorbește cu același tip de client? Ne putem inspira de la ei sau chiar îi putem „împărți” în zona de promovare (printr-un parteneriat). Trebuie să fie ceva cu adevărat de impact pentru ei. Oamenii tind să comunice în sistem monolog. Dacă vrei să creezi dialog, încearcă să vezi pe cine ai în față, să afli ce îl mișcă în relația cu tine. .

Cât mă costă să îi atrag? Stabilește-ți de la început un buget rezonabil, căruia îi poți face față și pe care să îl crești pe măsură ce crești și tu.
Și nu uita că oamenii aleg și cumpără emoțional. Oamenii cumpără de la oamenii pe care îi plac. Oamenii cumpără de la oameni în care au încredere.

Concret, cum îți construiești un plan de comunicare și promovare?

A) Ce trebuie să conțină un plan – regula celor trei ce (cine, ce, cum?) :

B) Cum evaluezi succesul acțiunilor?
Îți stabilești evaluarea în funcție de obiectiv. Foarte simplu spus, la început vrei să fii:
  • VIZIBIL (cât de des apari și cum, dacă există o creștere într-o anumită perioadă de timp prestabilită);
  • CREDIBIL (ce feedback există în urma vizibilității tale);
  • PROFITABIL (câți bani ai investit, câți bani ai făcut în urma investiției - dar, atenție, o evaluare corectă se face în timp).
C) Cum stabilești un buget?
Depinde cât poți susține și ce obiective de Vizibilitate, Credibilitate și Profitabilitate ai. Atenție, trebuie să iei în calcul și timpul tău petrecut în proiect, care e o resursă importantă.

Să ne gândim - un serviciu bun, un produs bun, să fie mulțumit? Mai degrabă să fie încântați să primească acel lucru, de regulă, emoțional. Above and beyond. Un sentiment extraordinar pe care i l-ai oferit prin produsul sau serviciul vostru sau prin felul în care ai interacționat cu el.

Ce soluții de promovare și comunicare simple și accesibile au la dispoziție micii antreprenori?

Pentru ei am creat 2Value, platforma inovatoare care oferă antreprenorilor la început de drum soluții simple, accesibile, care să îi ajute să crească.
2value nu este doar o platformă care vinde abonamente companiilor pentru ca jurnaliștii să le preia mesajele. 2Value inovează comunicarea cu media prin automatizarea și șablonarea procesului, cu scopul de a educa și de a da forță jurnaliștilor și IMM-urilor pentru o societate mai sănătoasă și puternică. Componenta de educație este una foarte importantă – antreprenorii sunt ghidați să își scrie propriul comunicat de presă, interviu, eveniment, conform unor șabloane, iar jurnaliștii preiau și editează acest conținut valoros. Practic suntem intermediari între anreprenori și jurnaliști.

butonul de deschidere a chatului