George Alexe / 03.03.2023 / 11:35

butonul de deschidere a chatului

26% dintre companii alocă bugete mai mari pentru analiza datelor despre piețe și competitori

Analiza datelor devine din ce în ce mai importantă pentru companiile din întreaga lume, iar managerii alocă din ce în ce mai multe resurse pentru a culege informații din piață, pentru a-și putea păstra competitivitatea. Peste 85% dintre participanții la un studiu realizat la nivel international de către Crayon considera că datele structurate devin infortamatii care utilizate intr-un mod constructiv pot constitui un diferențiator considerabil în piețele în care activează. Totodată, 26% dintre respondenți spun că vor aloca bugete suplimentare în 2023 pentru investiții în zona de intelligence competitiv.

Datele transformate în informații și, ulterior, în intelligence, îi ajută pe managerii companiilor să își ajusteze strategiile și să ia decizii mai bune de business. Sectoarele în care instrumentele de competitive intelligence sunt la un nivel ridicat de maturitate sunt cel Farmaceutic și Software & IT, o arată studiile.

„De multe ori, companiile sunt în situația de a “nu ști ceea ce știu de fapt”. Aceasta însemnă că exista în bazele de date ale organizației o serie de date, nestructurate și, implicit, neutilizate. Folosirea acestora într-un mod structurat le poate transforma în insight-uri care pot genera viitoare strategii de creștere a veniturilor. Impactul costruirii în interiorul organizațiilor a unei culturi de intelligence competitiv poate susține creșteri ale vânzărilor de până la 15 %. Când echipa de managemet înțelege importanța culturii de intelligence competitiv în procesele de marketing și vânzari toate lucrurile încep să aibă sens, iar ipotezele bazate pe date verificare și analizate devin parte din strategie”, susține George Alexe, Managing Director al Krugman & Partners.

În România, piața de competitive intelligence este estimată la 2 milioane de euro.

Care sunt cele mai utilizate instrumente de analiză competitivă

Potrivit experților, instrumentele de analiză cele mai solicitate de către companii sunt analiza și profilingul competitorilor, battlecards, analiza de macromediu, precum și rapoartele periodice pentru managementul executiv. Cele mai importante surse de colectare a informațiilor sunt, de cele mai multe ori, reprezentate de proprii angajați ai companiei și colaboratorii, aceștia fiind cei mai bine conectați cu industria, precum și analizele win/loss și activitățile de research.

În plus, experții în competitive intelligence observă o creștere a cererii pentru unele tipuri de analiză specifice, precum RFM – Regency, Frequency Monetary Value, Growth Margin Matrix (matricele marjei de profit) sau analiza competitorilor.

Companiile își doresc o perspectivă complexă din punct de vedere al analizei asupra valorii și frecvenței tranzacțiilor avute cu clienții lor. Atunci cand avem vizibilitate asupra acestor date, le putem segrega într-un mod în care se poate face un scoring asupra portofoliului existent de clienți. Totodată, organizațiile își doresc analize în detaliu asupra vânzărilor realizate în ultimii ani, segmentate pe piețe, clienți, canale de distribuție sau zone geografice. Analiza competitorilor este cea mai grea, dar e o componentă critică pentru aflarea de informații care arată direcția în care merge piața. Atunci cand combini factorii interni cu cei externi se creează o serie de ipoteze care iau în calcul variabilele. De preferat să se înceapa cu nevoile din piață dar, sunt puține rapoarte independente care arată ce se întâmplă în realitate în piață”, adaugă George Alexe, Managing Director al Krugman & Partners.

Companiile încep să înțeleagă tot mai mult importanța dezvoltării unei culturi de intelligence competitiv și a colaborării dintre echipele de vânzări și marketing, pentru a putea monetiza informațiile și a genera strategii bazate pe informații și insight-uri din piață.

Dacă în 2018 companiile care accesau servicii de intelligence competitive alocau bugete de până în 25,000 de euro pe an pentru acest tip de servicii, conform raportului Crayon de anul acesta, în 2023 bugetul alocat a fost dublat tocmai pentru că rezultatele avute au confirmat plus valoare adusă de acești experți.

Descrierea Companiei:

Krugman & Partners aduce pe piata din Europa si din US pe cei mai buni experti in Competitive Intelligence si Cyber Security. Acestia genereaza analize si rapoarte de Intelligence pentru mediul de afaceri printr-un proces prin care informațiile colectate sunt verificate si folosite pentru a răspunde întrebărilor strategice și tactice despre operațiunile curente ale jucatorilor de pe piață sau pentru a prezice comportamentul viitor al acestora.

SHARE:

ULTIMELE ȘTIRI

Dec 30,15:30

Ce alternative au IT-iștii la Pilonul II de pensii după modificările codului fiscal? Investiția ȋn fonduri private vs. bani ,,ȋn mână”

Dec 30,15:30

BUGETELE ROMÂNILOR DE SĂRBĂTORI CRESC FAȚĂ DE ANUL TRECUT, DAR NU ȘI CANTITATEA ȘI CALITATEA CUMPĂRĂTURILOR. CE SFATURI OFERĂ SPECIALIȘTII ÎN FINANȚE

Dec 8,08:37

ASEE ROMÂNIA MIZEAZĂ PE O POSIBILĂ CREȘTERE DE 5% A VENITURILOR DIN OBȚINEREA CERTIFICĂRII VEEAM COMPETENCY PROGRAM

Oct 26,07:05

Care sunt cele mai noi tendințe ale utilizării AI ȋn marketing

Oct 17,13:45

Depozit-Virtual, revoluția românească din comerțul cu materiale de construcții, vizează extinderea în trei state europene

Oct 17,13:11

Criza forței de muncă se adâncește. Ce trebuie să facă angajatorii pentru a atrage candidați calificați

Oct 12,08:27

Peste 60% dintre marketeri au integrat AI ȋn activitatea profesională. Adoptarea AI și principiile etice ȋn folosirea sa, discutate la Digicon 2023

Oct 2,09:34

IRCC CREȘTE ȘI TINDE SĂ EGALEZE ROBOR. CE SE ÎNTÂMPLĂ CU CREDITELE ROMÂNILOR ȘI CE RECOMANDĂ SPECIALIȘTII ÎN FINANȚE

Sep 7,07:12

WORKSHOPURI, TURE FOTO ȘI ALTE SURPRIZE PENTRU PASIONAȚII DE FOTOGRAFIE, LA PHOTOSETUP IMAGEFEST

Sep 6,18:41

ALOCAȚIE COPII 2023: MODALITĂȚI DE ECONOMISIRE A ALOCAȚIEI COPIILOR PENTRU UN SPRIJIN FINANCIAR LA ÎNCEPUT DE DRUM

Sep 4,15:51

DIRECTORII INOVATORI DIN MARKETING, PASIONAȚI DE TRENDURI ȘI NOI TEHNOLOGII, SE REÎNTÂLNESC LA DIGICON 2023

Sep 1,14:19

FERMIERII ROMÂNI CAUTĂ SOLUȚII PENTRU SALVAREA PRODUCȚIEI PROPRII DE CEREALE PE FONDUL IMPORTURILOR IEFTINE DIN UCRAINA

Aug 24,17:44

Cele mai comune ȋnșelăciuni și cum să le eviți atunci când ȋți construiești o casă

Aug 21,13:04

Românii sunt tot mai interesați de cursuri pentru dezvoltare personală

Aug 18,16:06

DR. EGON CHOLAKIAN SE ADRESEAZĂ ÎN MOD PUBLIC LIDERILOR MONDIALI DESPRE DEZVOLTAREA FĂRĂ PRECEDENT A EVENIMENTELOR CLIMATICE DISTRUGĂTOARE

CELE MAI CITITE ȘTIRI

Două dintre cele mai mari agenții de Digital Marketing - MoLoSo Agency și SEOcupcake își unesc forțele

Echipă de români lansează o platformă de NFT-uri bazată pe Inteligență Artificială

Coșurile Bokashi Organko, soluție eficientă de colectare separată și valorificare a bio-deșeurilor ca bază pentru compost, disponibile în România