Cristina Profeanu / 17.10.2023 / 13:11

butonul de deschidere a chatului

Criza forței de muncă se adâncește. Ce trebuie să facă angajatorii pentru a atrage candidați calificați

Anul 2023 este plin de provocări, în condițiile în care peste jumătate dintre angajați se așteaptă la creșteri salariale curpinse între 5 și 15%, iar 58% dintre angajatori susțin că există o penurie de forță de muncă specializată, ceea ce face ca între companii să existe o concurență puternică pentru atragerea celor mai buni salariați, potrivit unui studiu al Hays România. Un studiu al bestjobs relevă că, anul trecut, angajatorii din România au postat un număr record de 420.000 de joburi, în creștere cu 16,2% față de 2022. Totuși, numărul de aplicații a scăzut cu peste 19% față de 2021. Ce pot face angajatorii aflați în căutare de angajați calificați?

  1. Un aspect foarte important este brandul de angajator, care necesită timp și contribuția fiecărui membru al echipei. Promovarea identității și culturii organizaționale sunt esențiale pentru a atrage candidați de calitate. O marcă de angajator puternică poate face diferența în atragerea candidaților talentați. Angajatorii trebuie să aibă o abordare proactivă, adaptându-și strategiile de recrutare. Integrarea noilor angajați în organizații este crucială, pentru că strategia de recrutare este sterilă dacă procesul de integrare nu este eficient pentru a ajuta noii angajați să se adapteze rapid și să devină productivi”, a declarat Cristina Profeanu, Managing Partner și Specialist HR în agenția de recrutare cristinaprofeanu.ro.
    Piața se confruntă cu o criză în creștere a forței de muncă. În multe cazuri, angajatorii sunt nevoiți să aloce mai mult timp găsirii candidaților potriviți din cauza lipsei acestora în anumite segmente, roluri sau profesii. Oamenii de HR întâmpină provocări semnificative legate de recrutare, iar vechile strategii nu mai sunt eficiente. Specialiștii vin cu o serie de sfaturi pentru cei care ȋntâmpină dificultăți ȋn a găsi angajați calificați:
  • Crearea unei strategii de recrutare care să pornească de la identificarea nevoilor organizației și a pozițiilor deschise
    Descrierea competențelor, calificărilor, abilitaților necesare pentru a îndeplini rolurile respective
    Identificarea și diversificarea canalelor de recrutare potrivite
    Creșterea bugetelor dedicate canalelor de recrutare
    Proces de selecție transparent și echitabil
    Dialog și colaborare cu departamentele care solicită noi angajați
    Proces de integrare rapid și eficient.
    ,,Simplul anunț pe platformele de recrutare tradiționale nu mai aduce rezultatele dorite, ci este necesar ca angajatorii să aloce bugete mai mari dedicate canalelor potrivite pentru atragerea de candidați. Aceste canale cuprind mai multe platforme tradiționale, social media, executive search și networking. În același timp, numărul aplicațiilor de calitate este în scădere, iar aceasta este una dintre cauzele principale ale acestei situații este durata extinsă a proceselor de recrutare”, completează Cristina Profeanu.
    În ultimii ani a devenit tot mai vizibilă tendința angajatorilor de a apela la agenții de recrutare sau specialiști în domeniu, care să ȋi ajute să găsească anagjații potriviți. Compania de recrutare a Cristinei Profeanu se concentrează doar pe recrutarea de ,,white collars”, adică personal calificat, cu studii superioare. 

Descrierea Companiei:

Agenția de recrutare cristinaprofeanu.ro recrutează și selectează candidații în vederea angajării, oferă coaching de carieră pentru candidații care vor reconversie profesională sau sunt la început de drum, organizează workshop-uri de comunicare specifică mediului de business.

SHARE:

ULTIMELE ȘTIRI

Dec 30,15:30

Ce alternative au IT-iștii la Pilonul II de pensii după modificările codului fiscal? Investiția ȋn fonduri private vs. bani ,,ȋn mână”

Dec 30,15:30

BUGETELE ROMÂNILOR DE SĂRBĂTORI CRESC FAȚĂ DE ANUL TRECUT, DAR NU ȘI CANTITATEA ȘI CALITATEA CUMPĂRĂTURILOR. CE SFATURI OFERĂ SPECIALIȘTII ÎN FINANȚE

Dec 8,08:37

ASEE ROMÂNIA MIZEAZĂ PE O POSIBILĂ CREȘTERE DE 5% A VENITURILOR DIN OBȚINEREA CERTIFICĂRII VEEAM COMPETENCY PROGRAM

Oct 26,07:05

Care sunt cele mai noi tendințe ale utilizării AI ȋn marketing

Oct 17,13:45

Depozit-Virtual, revoluția românească din comerțul cu materiale de construcții, vizează extinderea în trei state europene

Oct 12,08:27

Peste 60% dintre marketeri au integrat AI ȋn activitatea profesională. Adoptarea AI și principiile etice ȋn folosirea sa, discutate la Digicon 2023

Oct 2,09:34

IRCC CREȘTE ȘI TINDE SĂ EGALEZE ROBOR. CE SE ÎNTÂMPLĂ CU CREDITELE ROMÂNILOR ȘI CE RECOMANDĂ SPECIALIȘTII ÎN FINANȚE

Sep 7,07:12

WORKSHOPURI, TURE FOTO ȘI ALTE SURPRIZE PENTRU PASIONAȚII DE FOTOGRAFIE, LA PHOTOSETUP IMAGEFEST

Sep 6,18:41

ALOCAȚIE COPII 2023: MODALITĂȚI DE ECONOMISIRE A ALOCAȚIEI COPIILOR PENTRU UN SPRIJIN FINANCIAR LA ÎNCEPUT DE DRUM

Sep 4,15:51

DIRECTORII INOVATORI DIN MARKETING, PASIONAȚI DE TRENDURI ȘI NOI TEHNOLOGII, SE REÎNTÂLNESC LA DIGICON 2023

Sep 1,14:19

FERMIERII ROMÂNI CAUTĂ SOLUȚII PENTRU SALVAREA PRODUCȚIEI PROPRII DE CEREALE PE FONDUL IMPORTURILOR IEFTINE DIN UCRAINA

Aug 24,17:44

Cele mai comune ȋnșelăciuni și cum să le eviți atunci când ȋți construiești o casă

Aug 21,13:04

Românii sunt tot mai interesați de cursuri pentru dezvoltare personală

Aug 18,16:06

DR. EGON CHOLAKIAN SE ADRESEAZĂ ÎN MOD PUBLIC LIDERILOR MONDIALI DESPRE DEZVOLTAREA FĂRĂ PRECEDENT A EVENIMENTELOR CLIMATICE DISTRUGĂTOARE

Aug 14,11:41

Analiză: Top Cinci Cele Mai Bune Credite De Nevoi Personale În Trimestrul Al Treilea Din 2023

CELE MAI CITITE ȘTIRI

Două dintre cele mai mari agenții de Digital Marketing - MoLoSo Agency și SEOcupcake își unesc forțele

Echipă de români lansează o platformă de NFT-uri bazată pe Inteligență Artificială

Coșurile Bokashi Organko, soluție eficientă de colectare separată și valorificare a bio-deșeurilor ca bază pentru compost, disponibile în România