Vlad Vaida / 08.11.2021 / 08:09

Campanie anti bullying cu milioane de vizualizări lansată de vloggerul Vlad Vaida

Vlogger-ul Vlad Vaida, urmărit de 1,2 milioane de români pe TikTok, a lansat o amplă campanie anti bullying pe Social Media. Sub numele „STOP BULLYING”, campania are ca scop să atragă atenția asupra unui fenomen care ia amploare, mai ales în rândul adolescenților.

Vlad Vaida și-a invitat membrii comunității de pe TIk-Tok să-i trimită video-uri în care să povestească dacă și cum au fost victime ale bullying-ului. În doar trei zile, vloggerul a primit sute de mesaje pe care ulterior le-a postat, sub protecția anonimatului, pe contul său. Clipurile au strâns peste cinci milioane de vizulizări în doar câteva ore. Ulterior, fiecare dintre cei care și-au povestit experiența, va avea parte și de sfatul de specialitate al unui psiholog. Vlad Vaida a decis să fie ambasador al acestei cauze după ce el însuși a fost victimă a bullying-ului. Potrivit unui studiu Salvați Copiii, 1 din 4 copii din școlile din România este victimă a bullying-ului, în mod repetat.

„Știu din proprie experiență că bullying-ul poate să aibă multe fețe - însă toate au un lucru în comun: provoacă suferință. Foarte multe dintre aceste răni nu știu să strige după ajutor și au nevoie de o voce. O modalitate de a combate bullying-ul este să vorbești despre el, să îți folosești vocea. Prin această campanie devin vocea celor care strigă după ajutor, vreau să le ofer o alternativă. Oamenii își trimit povestea pe e-mail (contactingvlad@gmail.com) sau prin mesaj privat iar eu o spun în public, păstrând anonimatul”, spune Vlad Vaida (FOTO).

Un alt obiectiv al acestei campanii este ca un număr cât mai mare de oameni să înțeleagă nivelul crescut al bullying-ului în România.

„Fenomenul e prezent peste tot: la școală, pe internet, chiar și la locul de muncă. Vreau ca oamenii, mici și mari, să înțeleagă faptul că fenomenul nu trebuie ascuns sub preș. Trebuie încurajați să vorbească despre ce li se întâmplă, pentru a putea spune STOP. Dar, pentru că știu că victimelor le e greu, lucrez cu psihologul Graziella Dan, care va reacționa cu sfaturi la poveștile cărora eu le dau voce. Nu vreau să punem la zid agresorii, ci să îi ajutăm să înțeleagă unde și de ce greșesc”, mai spune Vlad Vaida.

Cifre despre campania „STOP BULLYING”
Campania a fost lansată pe Tik Tok și poate fi urmărită aici: https://www.tiktok.com/tag/vorbestedeschis.
În primele două zile, videoclipurile postate sub #vorbestedeschis au strâns 5 milioane de vizualizări. În prezent, ne apropiem de 8 milioane și este doar începutul. Aproape două sute de victime și-au făcut deja curaj să își trimită poveștile.
Clipurile arată așa: https://vm.tiktok.com/ZM8x4uy9W/
În următoarea fază, campania va fi lansată pe Instagram și, în final, pe YouTube.

Datele îngrijorătoare despre fenomenul de bullying
În România, fenomentul numit „bullying” a atins cote alarmante. La nivel european, țara noastră este pe locul trei în clasamentul celor 42 de state în care se înregistrează fenomenul, potrivit unui raport al Organizației Mondiale a Sănătății din 2019. Datele statistice arată că peste 400.000 de mii de elevi români sunt excluși din grupul de colegi, peste 300.000 sunt umiliți în public și aproape 400.000 sunt amenințați cu bătaia. Peste 200.000 sunt loviți în mod repetat.
Când spunem „bullying” ne referim, astfel, la un comportament ostil față de o persoană din partea unei alte persoane sau din partea unui grup. Deși nu are o traducere exacta în limba română, cuvântul poate fi transpus ca „terorizare”. Victima este intimidată, batjocorită fără ca la bază să fie o problemă reală. Care, oricum, nu ar putea justifica un astfel de comportament. De multe ori, agresiunea are loc pe termen lung.

LINK VIDEO: https://www.tiktok.com/tag/vorbestedeschis

Despre companie: Pe Tik Tok, Vlad Vaida este urmărit de peste 1,2 milioane de persoane. Clipurile postate de el pe rețeaua de socializare au strâns, în total, peste jumătate de milliard de vizualizări și 90 de milioane de like-uri. A devenit celebru după seria „Ești român dacă…”. Vlad Vaida este activ și pe Instagram, unde are o comunitate formată din 220.000 fani, dar și pe YouTube, unde 50.000 tineri îi urmăresc activitatea.

SHARE:

ULTIMELE ȘTIRI

13:14

Viitor Plus lansează prima campanie de informare despre reciclarea din București

11:28

Bilanț Black Friday 2021: Curierii au ridicat peste 2 milioane de comenzi de la retaileri, ȋn primul weekend de BF

10:11

Producătorul român de echipamente de ski, Strindberg, câștigă teren în fața brandurilor internaționale

09:06

Creșteri în vânzări, scădere pe bonul mediu. Românii aleg produse de home&deco accesibile, dar cu un design deosebit

11:40

O nouă criptomonedă românească intră pe piața virtuală. Un tânăr de 19 ani în spatele tehnologiei inovatoare

09:46

Elevii și profesorii de la Școala Superioară Comercială „Nicolae Kretzulescu” pot învăța tehnologiile educaționale 4.0 în cel de-al șaptelea SmartLab

11:23

Karpaten Turism, vânzări de peste 2 milioane euro, la Târgul de Turism. Ce destinații au ales românii.

11:08

8.000 de kilograme de materiale reciclabile au fost salvate de la groapa de gunoi de elevii din Sectorul 2

13:00

Magazinul online WatchShop estimează creșteri cu 50% de Black Friday 2021 față de anul trecut

15:03

Peste 4.000 de pacienți cu COVID19 vor fi tratați cu ajutorul concentratoarelor și măștilor de oxigen donate către 67 de spitale

12:09

Corporațiile caută tot mai des cursuri integrate de formare pentru angajații lor

13:15

Instant Factoring se extinde în Serbia. Peste 55 mil. EUR valoarea facturilor achitate pe piața din România

09:30

ANAF actualizează lista marilor contribuabili. Ce obligații suplimentare aduc în cazul majorității companiilor cu cifră de afaceri peste 10 mil. euro

14:10

Turiştii români pot călători mai uşor ȋn Thailanda. Avantajele unei vacanṭe de vis ȋn această perioadă

13:57

Verdino Green Foods își mărește capitalul cu ajutorul BlackPeak Capital și vizează vânzări de 100 de milioane de euro în cinci ani

CELE MAI CITITE ȘTIRI

Altex România lansează Altex Travel, în parteneriat cu touroperatorul Karpaten Turism

Inovație în comerțul online românesc, cu comisioane de procesare a plăților la jumătate și decontări mai rapide

Pe 7 si 8 octombrie, Webstock aduce noile tendinte din social media