InteliPR / 02.03.2023 / 08:52

GRUPUL ASEE A ÎNREGISTRAT ÎN 2022 O CREȘTERE CU 33% A VENITURILOR, LA 333,9 MILIOANE DE EURO

București, 02 martie 2023: ASEE Group, (WSE: ASEECOSEE, ASE) a anunțat rezultatele financiare pentru trimestrul al patrulea și pentru întregul an 2022, potrivit cărora a înregistrat în 2022 o creștere cu 33% veniturilor din vânzări, la 333,9 milioane de euro, și un avans cu 17% (6,7 milioane de euro) al profitului net, care a juns la finalul anului trecut la 46,1 milioane de euro.

O îmbunătățire atât de vizibilă a rezultatelor financiare ale Grupului ASEE (inclusiv Payten) în 2022, comparativ cu anul precedent, a rezultat din extinderea operațiunilor tuturor celor trei divizii principale ale Grupului la scară mai largă. Performanța îmbunătățită a Grupului ASEE s-a datorat în primul rând creșterii organice și, într-o măsură mai mică, achizițiilor”, a declarat Piotr Jeleński, președintele Consiliului de Administrație al Asseco South Eastern Europe SA.

În T4 2022, compania a generat venituri din vânzări în valoare de 103,4 milioane de euro, în creștere cu 34%.

Cea mai mare creștere a veniturilor din vânzări în T4 și în întregul an 2022 a fost generată de soluțiile de plată, care s-au ridicat la 47,3 milioane de euro, în creștere cu aproape 15,4 milioane de euro (48%) comparativ cu perioada corespunzătoare din anul precedent.

Pe parcursul întregului an 2022, veniturile din vânzări în ceea ce privește soluțiile de plată s-au ridicat la 160,6 milioane de euro, în creștere cu 45,3 milioane de euro (39%) față de anul 2021.

Profitul operațional al Grupului ASEE a crescut în T4 2022 cu 15% (1,7 milioane de euro) față de T4 din 2021 și cu 17% (6,7 milioane de euro) față de întregul an precedent și s-a ridicat la 13,1 milioane de euro și, respectiv, 46,1 milioane de euro.

În T4 2022, EBITDA a Grupului ASEE a crescut cu 2,3 milioane de euro (15%) față de T4 2021 și a ajuns la 18,1 milioane de euro în T4 2022, în timp ce după 12 luni ale anului 2022 s-a ridicat la 65,9 milioane de euro, în creștere cu 17% (9,4 milioane de euro).

Profitul net consolidat al Grupului ASEE în T4 2022 s-a ridicat la 8,2 milioane de euro, în scădere cu -2,3 milioane de euro (-22%) față de o perioadă similară a anului precedent, dar pentru întreg anul 2022 s-a ridicat la 41,8 milioane de euro, în creștere cu 24% (8,2 milioane de euro).

Soluțiile de tehnologie digitală ale ASEE au contribuit la sprijinirea transformării digitale a afacerilor clienților noștri, permițându-le să își atingă obiectivele într-un mod mai eficient și mai eficace; expertiza și experiența în domeniul sistemelor bancare de bază au asigurat sprijinul băncilor din regiune în timpul proiectelor de fuziune și al înlocuirii nucleului de conducere; soluțiile de plată Payten au contribuit la dezvoltarea comerțului electronic și a întregului sector de plăți. În ceea ce privește soluțiile proprii dedicate, cea mai mare creștere a fost observată în cazul soluțiilor BPM și al sistemelor inteligente de traffic”, a adăugat Piotr Jeleński, președintele Consiliului de Administrație al Asseco South Eastern Europe SA.

Încasările restante pentru 2023 s-au ridicat la 242 de milioane de euro, în creștere cu 16% față de anul precedent.

Descrierea Companiei:

Grupul ASEE operează în 23 de țări și are aproape 3.500 de angajați. ASEE face parte din Grupul Asseco, cea mai mare companie IT din Polonia și din Europa Centrală și de Sud-Est. Grupul Asseco este prezent în peste 55 de țări (majoritatea țărilor europene, Israel, SUA, Africa, Japonia și Canada) și are peste 27.000 de angajați. Pe piața din România, ASEE opereaza de 17 ani și are cifră de afaceri anuală de peste 130 de milioane de lei.

SHARE:

ULTIMELE ȘTIRI

Mar 27,12:18

Casele mici revin în atenția clienților, după ce încrederea în dezvoltatorii imobiliari a scăzut iar energia scumpă îi ține departe de locuințele mari

Mar 16,08:20

Elevii Școlii Quantum au obținut locuri fruntașe la cea mai mare competiție online de matematică din lume, datorită unui model nou de învățare

Mar 15,14:20

LEONTHE BAGS, BRANDUL ROMÂNESC DE GENȚI DE LUX, DISCUTĂ OPORTUNITATEA DESCHIDERII UNUI MAGAZIN FIZIC CU PARTENERI DIN EUROPA ȘI ORIENTUL MIJLOCIU

Mar 9,11:15

TREI DIN CINCI FIRME INTERESATE DE DIGITALIZARE DUC LIPSĂ DE ANGAJAȚI CALIFICAȚI

Mar 6,15:40

Strategiile prin care companiile pot obține creșteri ale vânzărilor online de până la 800%

Mar 3,11:35

26% dintre companii alocă bugete mai mari pentru analiza datelor despre piețe și competitori

Feb 28,12:54

PERICOLELE ASCUNSE LA CARE SE EXPUN MAMELE CARE CAUTĂ INFORMAȚII ONLINE DESPRE CREȘTEREA COPIIILOR

Feb 22,11:58

GUN MEDIA A ÎNREGISTRAT ÎN 2022 O CREȘTERE CU 36% A CIFREI DE AFACERI, ATINGÂND CIFRA DE 4 MILIOANE DE LEI ȘI VIZEAZĂ EXTINDEREA ÎN EUROPA DE VEST

Feb 21,13:40

EXPERȚI INTERNAȚIONALI VIN LA BUCUREȘTI PENTRU A ANALIZA PROVOCĂRILE INDUSTRIEI IT, LA CODECAMP, CEA MAI LONGEVIVĂ CONFERINȚĂ IT DIN ROMÂNIA

Feb 21,09:25

Pericolul seismic ar putea reconfigura piața construcțiilor din România, prin orientarea dezvoltatorilor către materiale ecologice

Feb 20,13:57

PIAȚA SERVICIILOR SPA A CRESCUT CU APROXIMATIV 25% ÎN 2022, LA 37 MILIOANE DE EURO. ÎNCHIDEREA PISCINELOR ȘI SAUNELOR ÎN PERIOADA PANDEMIE A ATRAS NOI

Feb 20,08:29

PESTE 30% DIN NOII ANGAJAȚI PĂRĂSESC COMPANIA DIN LIPSA PROCESELOR DE INTEGRARE

Feb 9,12:49

Numărul companiilor care au accesat o procedură de insolvență în 2022 este în creștere cu 16,3% la nivelul UE, în trimestrul 3 față de cel precedent

Feb 2,09:38

Schimbare de retorică în piața de capital. De la inflație la recesiune.

Feb 1,09:19

PRIMUL ECOSISTEM COMPLET DEDICAT LIDERILOR ȘI PROFESIONIȘTILOR ÎN MARKETING DIN TOATĂ EUROPA SE LANSEAZĂ ÎN ROMÂNIA

CELE MAI CITITE ȘTIRI

Două dintre cele mai mari agenții de Digital Marketing - MoLoSo Agency și SEOcupcake își unesc forțele

Echipă de români lansează o platformă de NFT-uri bazată pe Inteligență Artificială

Coșurile Bokashi Organko, soluție eficientă de colectare separată și valorificare a bio-deșeurilor ca bază pentru compost, disponibile în România