Eumed.ro / 14.11.2022 / 11:42

LIPSA MEDICAMENTELOR DIN FARMACII ÎI DETERMINĂ PE ROMÂNI SĂ CUMPERE DIN STRĂINĂTATE. PREVENŢIA OCUPĂ 1% DIN TOTALUL CHELTUIELILOR

În fiecare an România se confruntă cu cel puţin o criză a medicamentelor. Periodic, din farmaciile de la noi dispar anticoagulantele, medicamente oncologice, pentru afecţiuni endocrinologice sau boli cardiovasculare. Singura soluţie a pacienţilor este să le comande din străinătate, iar asta se vede în creşterea vânzărilor companiilor autorizate în acest sens.

România cheltuie anual 44% din fondurile alocate sănătăţii pentru serviciile spitaliceşti, cea mai mare pondere înregistrată la nivelul ţărilor UE şi este pe locul 4 în Europa în ceea ce priveşte rata deceselor evitabile prin prevenţie sau ale căror cauze sunt tratabile. De altfel, pacienţii din ţara noastră alocă pentru prevenţie doar 1% din totalul cheltuielilor lunare, aproximativ 20 de euro, comparativ cu media europeană de 102 euro.

M-am lovit personal de această lipsă cronică și, de prea multe ori, inexplicabilă de medicamente din România. Știam că, în cazul în care aș avea nevoie de vreun tratament, aș opta pentru medicamente complexe, din ingrediente de origine animală sau minerală, însă acestea erau de negăsit în România. Pentru liniștea mea mi-am creat un stoc personal pe care l-am comandat din Germania, împreună cu alți prieteni. Am acționat preventiv, lucru pe care foarte mulți români nu îl fac, fie pentru că nu conștientizează importanța lui, fie pentru că nu și-l permit. Problema este că evitarea unor cheltuieli preventive devine o chestiune mult mai costisitoare atunci când se ajunge la nevoia de tratament.”, spune Ciprian Militaru, fondatorul EUmed.ro.

Conform datelor Eurostat cheltuielile pentru sănătate în România au crescut în ultimul deceniu, dar rămân la al doilea cel mai scăzut nivel din UE, atât ca procent din PIB (5,7% în intervalul 2015-2019), cât și la nivel de individ. Totodată, în perioada 2015-2019 România a cheltuit mai puțin de jumătate din media pe cap de locuitor din țările UE, respectiv 1.310 euro, față de 3.523 euro la nivel european.

„Avantajul prevenției este că ea are întodeauna un cost semnificativ mai mic decât tratarea. O prevenție mai ieftină poate însemna de exemplu mai multă mișcare, sport, timp petrecut în aer liber, un capitol la care România are mult de recuperat”, adaugă Ciprian Militaru, fondatorul EUmed.ro.

În aceste condiţii produsele de prevenție au o pondere de aproximativ 50% din comerțul derulat de EUmed.ro pe piața din România. În perioada sărbătorilor religioase clienții caută produse destinate digestiei sau florei intestinale, iar vara și primăvara suplimente alimentare pentru slăbit. Primăvara sunt căutate mai ales produse pentru reducerea reacțiilor alergice, în special a celor provocate de ambrozie, iar vara crește cererea pentru produsele de protecție solară. Ultimii ani au arătat însă un interes tot mai crescut față de produsele de întărire a imunității.

Descrierea Companiei:

Eumed este o farmacie înființată în 2010 de antreprenorul român Ciprian Militaru, în orașul Emmerich din Germania. În 2021 compania și-a mutat sediul în Stuttgart. Comercializează atât medicamente clasice, cât și produse homeopate și antroposofice, numai în 2021 înregistrând venituri de 4,6 milioane de euro.

SHARE:

LATEST NEWS

Jan 26,08:00

Tendințele anului 2023 în industria evenimentelor: Cererea pentru evenimente outdoor și exclusiviste în țări precum Grecia este în creștere

Jan 25,08:52

Piața muncii trece printr-o situație paradoxală în 2023, dar care ar putea transforma mulți angajați în antreprenori

Dec 16,15:21

2023 ADUCE SCHIMBĂRI DE STRUCTURĂ ORGANIZAŢIONALĂ ÎN COMPANIILE ROMÂNEŞTI. CARE SUNT NOUTĂŢILE MENITE SĂ LE PĂSTREZE COMPETITIVE

Dec 5,00:19

81% DINTRE MAME PREFERĂ CUMPĂRĂTURILE ONLINE ATUNCI CÂND VINE VORBA DE PRODUSELE PENTRU COPII

Dec 2,15:07

UN START-UP ROMÂNESC PREGĂTEŞTE EXTINDEREA INTERNAŢIONALĂ LA NICI 2 ANI DE LA ÎNFIINŢARE ŞI LANSEAZĂ O RUNDĂ DE FINANȚARE SEED DE 500.000 DE EURO

Nov 23,08:40

30 DE START-UP-URI ROM NEŞTI INTRĂ ÎN CURSA PENTRU PARTICIPAREA LA CELE MAI MARI CONFERINŢE INTERNAŢIONALE DIN LUME DEDICATE BUSINESS-URILOR INOVATIVE

Nov 22,11:10

PAYTEN, LIDER ÎN SOLUŢII DE PLATĂ, DEVINE FURNIZORUL LOCAL AL DIEBOLD NIXDORF PENTRU SOLUȚIILE HARDWARE ȘI SOFTWARE DESTINATE SECTORULUI BANCAR

Nov 16,19:33

SERVICIILE ON DEMAND, SOLUŢIA COMPANIILOR PENTRU CRIZA DE SPECIALIŞTI DIN DOMENIUL DIGITAL MARKETING

Nov 15,10:23

CONFLICTELE LA MUNCĂ, PRINCIPALA CAUZĂ A PIERDERILOR PROVOCATE DE ANGAJAŢI ÎNTR-O FIRMĂ

Nov 11,12:42

VÂNZĂRI DE PESTE 88 DE MILIOANE DE EURO PENTRU GRUPUL ASEE, ÎN AL TREILEA TRIMESTRU DIN 2022. CUM AU CRESCUT VENITURILE CU 53% FAŢĂ DE ANUL TRECUT

Nov 10,15:09

Live shopping, AR și VR shopping, cele mai noi trenduri în piața de retail, cu rate de conversie de până la 20% și retururi în scădere cu 40%

Nov 9,09:14

RETAILERII SE AŞTEAPTĂ CA VÂNZĂRILE DE APARATE FOTO ŞI CAMERE VIDEO SĂ CREASCĂ CU PÂNĂ LA 50% DE BLACK FRIDAY, ÎN 2022

Nov 3,09:39

PIAŢA DE EXPERIENȚE ȘI ACTIVITĂȚI CÂŞTIGĂ TOT MAI MULT TEREN ÎN DETRIMENTUL VACANŢELOR CLASICE. STRĂINII CHELTUIE DE 6 ORI MAI MULT DECÂT ROMÂNII

Nov 1,21:40

DE LA VIAŢA DE PĂRINTE LA BUSINESS DEDICAT PĂRINŢILOR. CUM ARATĂ PRIMA APLICAȚIE GRATUITĂ CARE VREA SĂ LE AJUTE PE MAME SĂ CÂŞTIGE TIMP PENTRU COPII

Nov 1,18:23

ROMÂNIA NU ARE STATISTICI ALE PACIENȚILOR CU LIMFEDEM, AFECȚIUNE DE CARE SUFERĂ 40% DINTRE PACIENȚII SUPUŞI UNOR INTERVENŢII CHIRURGICALE ONCOLOGICE

MOST VIEWED NEWS

Două dintre cele mai mari agenții de Digital Marketing - MoLoSo Agency și SEOcupcake își unesc forțele

Echipă de români lansează o platformă de NFT-uri bazată pe Inteligență Artificială

Coșurile Bokashi Organko, soluție eficientă de colectare separată și valorificare a bio-deșeurilor ca bază pentru compost, disponibile în România