Eumed.ro / 14.11.2022 / 11:42

LIPSA MEDICAMENTELOR DIN FARMACII ÎI DETERMINĂ PE ROMÂNI SĂ CUMPERE DIN STRĂINĂTATE. PREVENŢIA OCUPĂ 1% DIN TOTALUL CHELTUIELILOR

În fiecare an România se confruntă cu cel puţin o criză a medicamentelor. Periodic, din farmaciile de la noi dispar anticoagulantele, medicamente oncologice, pentru afecţiuni endocrinologice sau boli cardiovasculare. Singura soluţie a pacienţilor este să le comande din străinătate, iar asta se vede în creşterea vânzărilor companiilor autorizate în acest sens.

România cheltuie anual 44% din fondurile alocate sănătăţii pentru serviciile spitaliceşti, cea mai mare pondere înregistrată la nivelul ţărilor UE şi este pe locul 4 în Europa în ceea ce priveşte rata deceselor evitabile prin prevenţie sau ale căror cauze sunt tratabile. De altfel, pacienţii din ţara noastră alocă pentru prevenţie doar 1% din totalul cheltuielilor lunare, aproximativ 20 de euro, comparativ cu media europeană de 102 euro.

M-am lovit personal de această lipsă cronică și, de prea multe ori, inexplicabilă de medicamente din România. Știam că, în cazul în care aș avea nevoie de vreun tratament, aș opta pentru medicamente complexe, din ingrediente de origine animală sau minerală, însă acestea erau de negăsit în România. Pentru liniștea mea mi-am creat un stoc personal pe care l-am comandat din Germania, împreună cu alți prieteni. Am acționat preventiv, lucru pe care foarte mulți români nu îl fac, fie pentru că nu conștientizează importanța lui, fie pentru că nu și-l permit. Problema este că evitarea unor cheltuieli preventive devine o chestiune mult mai costisitoare atunci când se ajunge la nevoia de tratament.”, spune Ciprian Militaru, fondatorul EUmed.ro.

Conform datelor Eurostat cheltuielile pentru sănătate în România au crescut în ultimul deceniu, dar rămân la al doilea cel mai scăzut nivel din UE, atât ca procent din PIB (5,7% în intervalul 2015-2019), cât și la nivel de individ. Totodată, în perioada 2015-2019 România a cheltuit mai puțin de jumătate din media pe cap de locuitor din țările UE, respectiv 1.310 euro, față de 3.523 euro la nivel european.

„Avantajul prevenției este că ea are întodeauna un cost semnificativ mai mic decât tratarea. O prevenție mai ieftină poate însemna de exemplu mai multă mișcare, sport, timp petrecut în aer liber, un capitol la care România are mult de recuperat”, adaugă Ciprian Militaru, fondatorul EUmed.ro.

În aceste condiţii produsele de prevenție au o pondere de aproximativ 50% din comerțul derulat de EUmed.ro pe piața din România. În perioada sărbătorilor religioase clienții caută produse destinate digestiei sau florei intestinale, iar vara și primăvara suplimente alimentare pentru slăbit. Primăvara sunt căutate mai ales produse pentru reducerea reacțiilor alergice, în special a celor provocate de ambrozie, iar vara crește cererea pentru produsele de protecție solară. Ultimii ani au arătat însă un interes tot mai crescut față de produsele de întărire a imunității.

Descrierea Companiei:

Eumed este o farmacie înființată în 2010 de antreprenorul român Ciprian Militaru, în orașul Emmerich din Germania. În 2021 compania și-a mutat sediul în Stuttgart. Comercializează atât medicamente clasice, cât și produse homeopate și antroposofice, numai în 2021 înregistrând venituri de 4,6 milioane de euro.

SHARE:

LATEST NEWS

Mar 27,12:18

Casele mici revin în atenția clienților, după ce încrederea în dezvoltatorii imobiliari a scăzut iar energia scumpă îi ține departe de locuințele mari

Mar 16,08:20

Elevii Școlii Quantum au obținut locuri fruntașe la cea mai mare competiție online de matematică din lume, datorită unui model nou de învățare

Mar 15,14:20

LEONTHE BAGS, BRANDUL ROMÂNESC DE GENȚI DE LUX, DISCUTĂ OPORTUNITATEA DESCHIDERII UNUI MAGAZIN FIZIC CU PARTENERI DIN EUROPA ȘI ORIENTUL MIJLOCIU

Mar 9,11:15

TREI DIN CINCI FIRME INTERESATE DE DIGITALIZARE DUC LIPSĂ DE ANGAJAȚI CALIFICAȚI

Mar 6,15:40

Strategiile prin care companiile pot obține creșteri ale vânzărilor online de până la 800%

Mar 3,11:35

26% dintre companii alocă bugete mai mari pentru analiza datelor despre piețe și competitori

Mar 2,08:52

GRUPUL ASEE A ÎNREGISTRAT ÎN 2022 O CREȘTERE CU 33% A VENITURILOR, LA 333,9 MILIOANE DE EURO

Feb 28,12:54

PERICOLELE ASCUNSE LA CARE SE EXPUN MAMELE CARE CAUTĂ INFORMAȚII ONLINE DESPRE CREȘTEREA COPIIILOR

Feb 22,11:58

GUN MEDIA A ÎNREGISTRAT ÎN 2022 O CREȘTERE CU 36% A CIFREI DE AFACERI, ATINGÂND CIFRA DE 4 MILIOANE DE LEI ȘI VIZEAZĂ EXTINDEREA ÎN EUROPA DE VEST

Feb 21,13:40

EXPERȚI INTERNAȚIONALI VIN LA BUCUREȘTI PENTRU A ANALIZA PROVOCĂRILE INDUSTRIEI IT, LA CODECAMP, CEA MAI LONGEVIVĂ CONFERINȚĂ IT DIN ROMÂNIA

Feb 21,09:25

Pericolul seismic ar putea reconfigura piața construcțiilor din România, prin orientarea dezvoltatorilor către materiale ecologice

Feb 20,13:57

PIAȚA SERVICIILOR SPA A CRESCUT CU APROXIMATIV 25% ÎN 2022, LA 37 MILIOANE DE EURO. ÎNCHIDEREA PISCINELOR ȘI SAUNELOR ÎN PERIOADA PANDEMIE A ATRAS NOI

Feb 20,08:29

PESTE 30% DIN NOII ANGAJAȚI PĂRĂSESC COMPANIA DIN LIPSA PROCESELOR DE INTEGRARE

Feb 9,12:49

Numărul companiilor care au accesat o procedură de insolvență în 2022 este în creștere cu 16,3% la nivelul UE, în trimestrul 3 față de cel precedent

Feb 2,09:38

Schimbare de retorică în piața de capital. De la inflație la recesiune.

MOST VIEWED NEWS

Două dintre cele mai mari agenții de Digital Marketing - MoLoSo Agency și SEOcupcake își unesc forțele

Echipă de români lansează o platformă de NFT-uri bazată pe Inteligență Artificială

Coșurile Bokashi Organko, soluție eficientă de colectare separată și valorificare a bio-deșeurilor ca bază pentru compost, disponibile în România