Gun Media / 24.03.2022 / 15:35

PIAȚA DE E-COMMERCE DĂ SEMNALE DE REVENIRE DUPĂ UN ÎNCEPUT DE MARTIE CU SCĂDERI PE LINIE

În perioada 24 februarie - 7 martie 2022, traficul magazinelor online a scăzut între 15% și 25% față de o perioadă normală, românii fiind mult mai rezervați în achiziții și au renunțat la cumpărăturile de impuls, axându-se pe cele de utilitate.

În perioada menționată, experții în digital marketing și e-commerce de la Gun Media au constatat o similitudine între comportamentul de achiziție în cazul cumpărăturilor online al consumatorilor români în contextul răzoiului din Ucraina și comportamentul manifestat la începutul primăverii anului 2020, când a izbucnit pandemia.

În aceeași perioadă, au fost înregistrate creșteri ale interacțiunii și fluxului de subiecte din social media pe subiecte de război, au scăzut volumele de căutare în Google, website-urile au înregistrat trafic mai puțin, iar achizițiile online au scăzut cu până la 15% față de o perioadă normală. Totodată, și rata de conversie și a revenue-ului a scăzut, iar ca o consecință a survenit și scăderea rezultatelor din e-commerce.

„Scăderea achizițiilor online de la finalul lunii februarie 2022 ne-a făcut să realizăm încă o dată că piața reacționează la orice fel de evenimente externe și că este foarte important să ne adaptăm campaniile la context. Până atunci, începutul de an fusese unul promițător pentru majoritatea magazinelor online din portofoliul Gun Media, agenție de performance în marketingul online. Vedeam o creștere medie a numărului de achiziții de aproximativ 25% vs. 2021, unele magazine ajungând și până la 55% creștere a tranzacțiilor online. Această evoluție a depins de nișă, de maturitatea brandului, de consecvența în comunicare și bugetele investite” susține Robert Trandafir, co-fondator Gun Media.

Declanșarea evenimentelor din Ucraina generat la scăderi pe linie pe toate nișele. Iar scăderea a venit asemenea unui bulgăre de zăpadă, cu impact pentru tot sectorul e-commerce. Procentele diferă pe diferite segmente și nișe, dar și de maturitatea brandului, însă trendul de scădere a fost clar.

La izbucnirea războiului chiar aveam campanii mari de vânzare online în plină desfășurare. Am menținut campaniile, dar mult mai rezervați în mesaje, atenți la reacția comunității și cu ochii ațintiți pe felul în care performau bugetele. A părut că se repetă istoria pentru cumpărăturile online. Acum, la o lună de la izbucnirea războiului în Ucraina, suntem în proces de revenire la normalitate”, a completat expertul în e-commerce.

Brandurile și-au adaptat comunicarea, iar pe final de martie se văd îmbunătățiri în cifre

În tot acest context, comunicarea a jucat un rol important. Multe branduri au anunțat susținerea față de ONG-uri sau asociații care veneau în sprijinul refugiaților. Altele au susținut diverse cauze fără să facă public acest lucru. Totuși, prin faptul că au comunicat în mod reținut cu privire la diverse oferte și au fost atente la feedback-ul comunității, au arătat empatie față de situația actuală și au fost percepute pozitiv de către internauți.

„La final de martie putem vedea o creștere medie a achizițiilor față de aceeași perioadă a anului trecut de aproximativ 20%. La final de trimestru I, premisele acestui an sunt sunt optimiste. În mod normal piața de e-commerce va continua creșterea în 2022”, a declarat Robert Trandafir co-fondator Gun Media.

Aceste premise pozitive la început de an au fost asigurate și de maturitatea pieței de ecommerce, dar și de evenimentele primăverii: Valentine’s Day, Dragobete, 1 și 8 martie. De obicei aceste perioade ar fi însemnat creștere, cu o efervescență a campaniilor de reduceri ceva mai mare.

Despre companie: Gun Media este agenție de performance în digital marketing. Este parteneră Google din 2013, în 2022 s-a clasat în top 3% parteneri Google în România. Din 2020 a devenit și Facebook Marketing Partner.

SHARE:

ULTIMELE ȘTIRI

May 27,13:21

Criptomonedele cuceresc piața imobiliară din România

May 27,12:43

Cele mai populare femei din România din toate timpurile

May 27,09:24

Verdino Green Foods vizează neutralitatea CO2 prin parteneriatul cu Resalta

May 27,09:14

Karpaten Turism, premiată pentru Cea mai bună inițiativă de susținere a turismului la nivel global, în cadrul Top Hotel Awards 2022

May 23,10:54

Telecomunicațiile mobile mai sigure acum, cu noile variante de securitate a aplicațiilor

May 17,06:52

PSIHOLOGII ȘI ANALIȘTII FINANCIARI DEZBAT RELAȚIA DINTRE CREȘTEREA INFLAȚIEI ȘI FERICIRE

May 16,14:03

Vânzări record de cosmetice, în plină pandemie, pentru brandul românesc Cupio: 15 milioane de euro doar în 2021

May 9,06:11

Explozie în comerțul online. Proprietarii de magazine virtuale preferă platformele e-commerce cu tehnologii avansate și complexe

May 5,08:03

Polonezii de la Asseco SEE anunță rezultate in creștere pe trimestrul 1 din 2022

Apr 28,13:45

Grupul SOFTONE achiziționează REGATE

Apr 21,12:22

Unde merg românii de Paște și 1 mai. Cu cât a crescut numărul celor care călătoresc în afara țării, după pandemie

Apr 20,13:25

IVECO România, în sprijinul eco-educației tinerilor ingineri

Apr 20,12:34

Cum se câștigă și se pierde din criptomonede

Apr 15,08:32

Criza resursei umane din sectorul IT&C se va accentua

Apr 11,14:47

Forumul BRCC: România este țară din UE cu cea mai mare independență energetică și prezintă oportunități remarcabile de investiții

CELE MAI CITITE ȘTIRI

Echipă de români lansează o platformă de NFT-uri bazată pe Inteligență Artificială

Coșurile Bokashi Organko, soluție eficientă de colectare separată și valorificare a bio-deșeurilor ca bază pentru compost, disponibile în România

Token-ul lansat de compania americana Nooft Technologies și-a triplat prețul în câteva ore de la lansare