despreSpa.ro / 20.02.2023 / 13:57

butonul de deschidere a chatului

PIAȚA SERVICIILOR SPA A CRESCUT CU APROXIMATIV 25% ÎN 2022, LA 37 MILIOANE DE EURO. ÎNCHIDEREA PISCINELOR ȘI SAUNELOR ÎN PERIOADA PANDEMIE A ATRAS NOI

Piața serviciilor de spa și relaxare a crescut în 2022 de aproape două ori mai repede decât înainte de pandemie, în intervalul 2012-2019. Dacă până în 2019, rata de creștere a pieței varia între 5 și 14% pe an, în 2022 cererea de servicii de spa și relaxare a avansat cu un 25%, potrivit estimărilor despreSpa.ro, firmă care centralizează anual cifrele pieței de profil din România. Valoarea pieței românești de spa și relaxare a ajuns în 2022, potrivit estimărilor, la aproximativ 37 de milioane de euro, de la 29,7 milioane de euro în 2019.

În perioada 2020-2021, perioadă în care piscinele și saunele nu au funcționat, iar multe centre spa au rămas închise pentru renovări, modernizări și training-uri, nu a mai fost realizată centralizarea cifrelor. Cu toate acestea, în această perioadă au avut loc o serie schimbări ale pieței și ale comportamentului consumatorilor de experințe spa din România.

În această perioadă de pandemie, consumatorii de spa s-au reorientat către tratamente corporale și faciale, având în vedere că piscinele și saunele au fost închise, astfel că, pe ansamblu, piața a atras și alți clienți care până la debutul pandemiei nu descoperiseră beneficiile masajului și a altor terapii spa. Au fost reinventate unele experiențe spa, iar tendința este spre unicitate și personalizare la maximum. Au fost optimizate circuitele operaționale în centrele spa și s-au făcut cele mai multe traininguri pentru terapeuți spa, ceea ce a dus la o creștere semnificativă a calității serviciilor oferite.

De altfel, cererea este în creștere continuă, iar în unele centre sunt necesare programări chiar și cu 3-4 săptămâni înainte”, a declarat Ioana Marian, fondator despreSpa.ro.

Spre exemplu, pentru că mulți oameni au lucrat de acasă, programul flexibil le-a permis să ajungă mai des la spa, nu doar în vacanțe și weekend-uri, cum se întâmpla până în 2020. În plus, timpul petrecut în centrele de spa a crescut. Dacă înainte de 2020, cele mai multe solicitări erau pentru masaje de 60 de minute, în pandemie au fost solicitate în special masaje de 90 de minute.

Pentru serviciile de terapie, aproximativ 80% sunt dintre clienți sunt femei, iar 20% sunt bărbați, în timp ce pentru saune și piscine cererea este împărțită în mod egal între femei și bărbați. La nivelul anului 2019, costul mediu al unei ședințe era de 47 de euro, în timp ce media de vârstă a clienților era cuprinsă între 35 și 40 de ani.

Cifrele exacte evoluției pieței spa în 2022, centralizate de despreSpa.ro, vor fi anunțate în luna mai, în cadrul Conferinței Spa România, eveniment care va avea loc în perioada 16-18 mai 2023 la SunGarden Golf & Spa Resort 5*, Cluj-Napoca. Evenimentul este organizat de despreSpa.ro în parteneriat cu Organizația Patronală a Turismului Balnear din România și se adresează tuturor specialiștilor Spa, precum și investitorilor și directorilor de hotel care intenționează să-și deschidă un centru spa și/sau balnear.

Conferința anuală SPA România va include trei zile cu prezentări pe tema Spa Business, cu speakeri specialiști Spa de top: Cosmin Cîrîc – Director Wellness Theme București, Sorin Vasilache – Director Shiseido Spa Stejarii Country Club, Iuliana Tasie – Director Hotel Europa Eforie Nord, Maria Rendes – Consultant Spa, Daniela Dumitru – Trainer Spa și mulți alți profesioniști cu nume de rezontanță în piață.

De asemenea, programul va conține și prezentări de interes susținute de speakeri renumiți - Sergiu Neguț, Oana Scarlat și Toma Grozăvescu - pe subiecte precum: Strategie, Leadership și Growth Hacking.

Evenimentul a fost gândit și ca oportunitate de networking: se va pune accentul pe interacțiunea dintre participanți, oferindu-li-se ocazia să se cunoască la nivel mai profund, prin experiențele spa și wellness oferite. Invitații pot participa la un ritual și un show Aufguss, concepute de specialiștii Therme București, la momente de meditație în Spa Garden, workshop-uri interactive de anti-aging, nutriție conștientă, kokedama, tir cu arcul sau inițiere în golf. În fiecare zi sunt programate diverse activități și momente-surpriză”, a adăugat Ioana Marian, fondator despreSpa.ro.

Evoluția pieței va fi celebrată printr-o Gală de Premii. Vor fi premiate acele centrele Spa care fac diferența și reușesc să aducă experiențele Spa și wellness la nivel de artă – cu un trofeu ca o operă de artă – creat de Ovidiu Toader, artist român, sculptor.

Perioada de înscriere la Premiile Spa România se încheie in 28 februarie 2023

Sunt 15 categorii de premii.

La 14 dintre ele, castigatorii vor fi desemnați de membrii juriului: 5 specialiști cu vastă experiență Spa internațională. Se pot înscrie toate tipurile de centre spa, wellness și balneare. Pentru fiecare categorie se va completa o Aplicație și se vor trimite și materiale tip fotografii, video.

Toți cei 5 membrii ai juriului sunt specialiști Spa care au ocupat ani de zile poziția de Spa Director si/sau Spa Trainer în Spa-uri de 5* din străinătate și au o vastă experiență pe mai multe continente.

Pentru categoria BEST SPA EXPERIENCE va conta exclusiv votul publicului, Juriul nefiind implicat.

Câștigătorii vor fi anunțați în seara de 17 mai, la Gala Premiilor Spa România 2023 by despreSpa.

Mai multe detalii privind categoriile de premii, membrii juriului și modalitatea de înscriere, sunt disponibile AICI.

Susținătorii Conferinței Anuale SPA România 2023 sunt:

Ioma Paris - pionierul și liderul mondial al cosmeticii personalizate

Valeg Creative Solutions - soluții de reducere a costurilor prin cogenerare de putere mica sau medie.

Farmec - cel mai mare producător de produse cosmetice cu capital 100% românesc

Ceragem - dispozitive medicale brevetate pentru termomasaj

Multisoft - producător de soluții informatice integrate pentru domeniul HoReCa

Sothys Paris - arta tratamentelor profesionale pentru centrele SPA

SALESIANER - servicii de punere la dispoziție și spălătorie textile pentru HORECA

BRAGARD - ținute profesionale pentru orice categorie de personal HoReCa

H2B Hotel to Business – Hub de digitalizare pentru Agenții de Turism și Unități de Cazare.

Julius Meinl - ambasadorul cafenelei vieneze încă din 1862

Parteneri:

Smarters - Prima agenție de growth hacking marketing din România

TrendsHRB - Prima revistă B2B din România dedicată industriei ospitalității

Descrierea Companiei:

despreSpa.ro este portav ocea pieței spa din Romania și singura platforma unde gasesti tot ce cauți despre Spa, wellness și balnear. Pe plan internațional, promovăm România - ca destinație spa, wellness și balneara. Suntem Ambasadorul Global Wellness Day în România, singurul partener media al European Spa Association în România și membri în două inițiative Global Wellness Institute.

SHARE:

ULTIMELE ȘTIRI

Dec 30,15:30

Ce alternative au IT-iștii la Pilonul II de pensii după modificările codului fiscal? Investiția ȋn fonduri private vs. bani ,,ȋn mână”

Dec 30,15:30

BUGETELE ROMÂNILOR DE SĂRBĂTORI CRESC FAȚĂ DE ANUL TRECUT, DAR NU ȘI CANTITATEA ȘI CALITATEA CUMPĂRĂTURILOR. CE SFATURI OFERĂ SPECIALIȘTII ÎN FINANȚE

Dec 8,08:37

ASEE ROMÂNIA MIZEAZĂ PE O POSIBILĂ CREȘTERE DE 5% A VENITURILOR DIN OBȚINEREA CERTIFICĂRII VEEAM COMPETENCY PROGRAM

Oct 26,07:05

Care sunt cele mai noi tendințe ale utilizării AI ȋn marketing

Oct 17,13:45

Depozit-Virtual, revoluția românească din comerțul cu materiale de construcții, vizează extinderea în trei state europene

Oct 17,13:11

Criza forței de muncă se adâncește. Ce trebuie să facă angajatorii pentru a atrage candidați calificați

Oct 12,08:27

Peste 60% dintre marketeri au integrat AI ȋn activitatea profesională. Adoptarea AI și principiile etice ȋn folosirea sa, discutate la Digicon 2023

Oct 2,09:34

IRCC CREȘTE ȘI TINDE SĂ EGALEZE ROBOR. CE SE ÎNTÂMPLĂ CU CREDITELE ROMÂNILOR ȘI CE RECOMANDĂ SPECIALIȘTII ÎN FINANȚE

Sep 7,07:12

WORKSHOPURI, TURE FOTO ȘI ALTE SURPRIZE PENTRU PASIONAȚII DE FOTOGRAFIE, LA PHOTOSETUP IMAGEFEST

Sep 6,18:41

ALOCAȚIE COPII 2023: MODALITĂȚI DE ECONOMISIRE A ALOCAȚIEI COPIILOR PENTRU UN SPRIJIN FINANCIAR LA ÎNCEPUT DE DRUM

Sep 4,15:51

DIRECTORII INOVATORI DIN MARKETING, PASIONAȚI DE TRENDURI ȘI NOI TEHNOLOGII, SE REÎNTÂLNESC LA DIGICON 2023

Sep 1,14:19

FERMIERII ROMÂNI CAUTĂ SOLUȚII PENTRU SALVAREA PRODUCȚIEI PROPRII DE CEREALE PE FONDUL IMPORTURILOR IEFTINE DIN UCRAINA

Aug 24,17:44

Cele mai comune ȋnșelăciuni și cum să le eviți atunci când ȋți construiești o casă

Aug 21,13:04

Românii sunt tot mai interesați de cursuri pentru dezvoltare personală

Aug 18,16:06

DR. EGON CHOLAKIAN SE ADRESEAZĂ ÎN MOD PUBLIC LIDERILOR MONDIALI DESPRE DEZVOLTAREA FĂRĂ PRECEDENT A EVENIMENTELOR CLIMATICE DISTRUGĂTOARE

CELE MAI CITITE ȘTIRI

Două dintre cele mai mari agenții de Digital Marketing - MoLoSo Agency și SEOcupcake își unesc forțele

Echipă de români lansează o platformă de NFT-uri bazată pe Inteligență Artificială

Coșurile Bokashi Organko, soluție eficientă de colectare separată și valorificare a bio-deșeurilor ca bază pentru compost, disponibile în România