Krugman & Partners / 04.05.2023 / 08:01

butonul de deschidere a chatului

Domeniul cu 10.000 de joburi deschise în care AI nu poate încă substitui experții

Potrivit unui studiu Crayon, 98% din managerii de afaceri susțineau, în 2022, că analiza și interpretarea informațiilor despre piață și competitori este un factor important în succesul business-ului lor, o creștere cu 16% față de anul 2020. Astfel, companiile care apelează la servicii de competitive intelligence (CI) au o rată de corelare a activităților curente cu impactul acestora asupra veniturilor de două ori mai mare decât cele care nu acordă importanță acestor instrumente.

Cu o valoare de piață globală care este preconizată să depășească 82 de miliarde de dolari până în 2027 și peste 10,000 de joburi deschise în prezent, potrivit platformei LinkedIn, nevoia de resursă umană în acest domeniu este în continuă creștere. Astfel, deși noile tehnologii de automatizare și inteligența artificială îi ajută pe experții în Competitive Intelligence în colectarea datelor, analiza și interpretarea lor este încă o sarcină ce nu poate fi realizată fără contribuția factorului uman.

„Managerii de companii devin din ce în ce mai interesați de activitatea de Intelligence Competitiv si de modul în care pot integra acest tip de department suport în organizațiile pe care le conduc, pentru că au început să înțeleagă utilitatea CI  în luarea deciziilor de business. Aceștia, în calitate de beneficiari de servicii de intelligence competitiv, sunt interesați de conținutul raportului primit de la experți și de modul în care concluziile raportului pot susține o decizie strategică de business și mai putin interesați de tool-urile folosite și de nivelul de sofisticare a tehnologiilor utilizate. Dacă a fost folosită AI sau nu în respectivul ciclu de CI este irelevant pentru beneficiari”, susține George Alexe, Managing Director al Krugman & Partners.

Impactul tehnologiei asupra serviciilor de Intelligence Competitiv rămâne în continuare scăzut

Potrivit aceluiași studiu Crayon, avansul tehnologic nu impactează decât într-o mică măsură activitatea experților în intelligence competitiv, utilizarea noilor tehnologii, precum inteligența artificială. Astfel, echipele de colectare de date și analiză petrec doar cu 14% mai puțin timp pentru activități de cercetare, odată cu implementarea unor noi tehnologii de automatizare.  Totodată, doar 20% dintre informațiile colectate de practicienii în intelligence competitiv pot fi găsite din surse deschise, precum Google.

„In 90% din cazuri, analistul de Intelligence Competitiv trebuie să fie creativ în analiza și să fie dispus să gândească lateral, lucru pe care AI nu îl face. AI nu poate evalua în mod critic calitatea sursei ca un analist cu experiență. AI se luptă în prezent cu gândirea laterală și să depășească informațiile. Pentru a lega punctele, așa cum se spune. Pentru a continua analogia punctelor, dacă AI nu poate conecta punctele, va avea și mai puțin succes în determinarea spațiilor dintre puncte și ceea ce nu se spune sau nu se raportează. AI este limitată dincolo de colectarea de informații și este orientată către comenzile inițiale și punctele de date specifice. În prezent, nu poate face analize de rețea, profilarea caracterului unei persoane și detectarea modelelor.”, completează George Alexe, Managing Director al Krugman & Partners.

Dar, exista o serie de beneficii si totodata de provocari care sunt aduse de AI. Competitive Intelligence implică colectarea de informații din surse deschise dar si colectarea de informatii din surse umane care au cunoștințe directe sau indirecte despre industrie sau concurenți. Aceste informații pot fi adunate prin discutii, interviuri, sondaje sau prin participarea la evenimente din industrie. Opiniile subiective, emoțiile și perspectivele sunt esențiale pentru înțelegerea mediului competitiv, iar AI nu are empatie sau abilitatea de a se adapta interlocutorului, pentru moment.

Descrierea Companiei:

Krugman & Partners aduce pe piata din Europa si din US pe cei mai buni experti in Competitive Intelligence si Cyber Security. Acestia genereaza analize si rapoarte de Intelligence pentru mediul de afaceri printr-un proces prin care informațiile colectate sunt verificate si folosite pentru a răspunde întrebărilor strategice și tactice despre operațiunile curente ale jucatorilor de pe piață sau pentru a prezice comportamentul viitor al acestora.

SHARE:

ULTIMELE ȘTIRI

May 30,08:08

Candidații de 45 de ani, căutați în proiectare, management și inginerie, dar respinși în vânzări

May 13,13:44

Românii caută soluții pentru rambursarea anticipată a creditelor ipotecare

May 10,08:32

Pe ce cheltuie antreprenorii români sutele de milioane de euro alocate in 2023 pentru digitalizare

May 4,08:05

Record de companii nou-înființate la început de 2023. Românii migrează către idei antreprenoriale online

Apr 26,20:36

Au ȋnceput ȋnscrierile pentru clasa pregătitoare. Cererea pentru ȋnvățământul privat, ȋn continuă creștere, de peste 10 ani

Apr 26,10:57

Transparentizarea salariilor în anunțurile de recrutare poate dezavantaja în special companiile mici

Apr 19,13:14

JUMĂTATE DINTRE VÂNZĂRILE DE AUTOMOBILE MERCEDES-BENZ ALE AUTOKLASS VOR FI REPREZENTATE DE VEHICULE ELECTRICE ȘI PLUG-IN ÎN 2024

Apr 11,17:05

Indicele IRCC a ajuns la aproape 6%. Cu cât vor crește ratele românilor?

Apr 3,12:26

Tot mai puțin angajatori își permit să păstreze non-performeri în organizație în 2023

Mar 30,10:21

Numărul record de companii înființate în ultimul an a mărit nevoia de Consultanți pentru Sistemele de Management ISO

Mar 28,07:29

Ce pot face fondatorii români de start-up-uri pentru a prelungi viața companiilor lor

Mar 27,12:18

Casele mici revin în atenția clienților, după ce încrederea în dezvoltatorii imobiliari a scăzut iar energia scumpă îi ține departe de locuințele mari

Mar 16,08:20

Elevii Școlii Quantum au obținut locuri fruntașe la cea mai mare competiție online de matematică din lume, datorită unui model nou de învățare

Mar 15,14:20

LEONTHE BAGS, BRANDUL ROMÂNESC DE GENȚI DE LUX, DISCUTĂ OPORTUNITATEA DESCHIDERII UNUI MAGAZIN FIZIC CU PARTENERI DIN EUROPA ȘI ORIENTUL MIJLOCIU

Mar 9,11:15

TREI DIN CINCI FIRME INTERESATE DE DIGITALIZARE DUC LIPSĂ DE ANGAJAȚI CALIFICAȚI

CELE MAI CITITE ȘTIRI

Două dintre cele mai mari agenții de Digital Marketing - MoLoSo Agency și SEOcupcake își unesc forțele

Echipă de români lansează o platformă de NFT-uri bazată pe Inteligență Artificială

Coșurile Bokashi Organko, soluție eficientă de colectare separată și valorificare a bio-deșeurilor ca bază pentru compost, disponibile în România